Atgal

stebime-valdzia

[\/]

2018-09-20
 Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-09-13
Rubrikoje „Stebime valdžią“ trumpai ir suprantamai apžvelgiame tai, ką artimiausiu metu mums žada valdžia – kokias planuoja įstatymų ar kitų teisės aktų pataisas. Kaip planuojami pokyčiai gali atsiliepti gyventojų įpročiams, šeimos finansams, darbo santykiams, verslui. Kokiems valdžios veiksmams pritariame, o kokiais abejojame ar net kritikuojame.NEPRITARIAMESeime įregistruoti  <https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/bf0fd540b4e011e8aa33fe8f0fea665f> Kelių transporto kodekso pakeitimai, kuriais, panašu, bandoma išgelbėti taksi įmones nuo „Uber“ ir kitų pavežėjų konkurencijos. Pavėžėjo paslaugų teikti nebegalėtų asmenys, neturintys nuolatinio darbo ar neturintys nuosavo ar lizingu įsigyto automobilio. Taip pat šie asmenys privalės gauti savivaldybės, kurios teritorijoje teiks paslaugą, leidimą. Kokios galimos pasekmės? Nedarbo augimas, mažės žmonių pajamos, didės šios veiklos administravimo našta savivaldybėms.NEPRITARIAMEVakar Seimas svarstė  <https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/31c6fbc0221211e88a05839ea3846d8e> Farmacijos įstatymo pakeitimą, kuriuo nustatoma, kad „juridinis asmuo turi teisę verstis vaistinės veikla ne daugiau kaip penkiose veiklos vietose, esančiose toje pačioje miesto gyvenamojoje vietovėje“.Projektą užregistravęs Seimo narys reguliavimą pagrindžia tuo, kad „vaistinių darbas organizuojamas ir vaistinių politika nustatoma atsižvelgiant ne į gyventojų ir šalies poreikius, o į verslo interesus“. Kyla klausimas, ar Lietuvoje nusikaltimas, kad verslas vadovaujasi verslo interesais? Ar, pavyzdžiui, Vilniaus mieste uždraudus dirbti daugiau kaip 100-ui vaistinių, būtų atsižvelgta į gyventojų poreikius?Seimo nariai nusprendė, kad projektą reikia tobulinti. Kodėl ne atmesti?Taip pat į Seimo darbotvarkę vėl įtrauktas  <https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAP/be6e65d0a9aa11e7a65c90dfe4655c64> Farmacijos įstatymo projektas, kuriuo siūloma vaistinėms nustatyti naują prievolę, kad bendras parduoto konkretaus pigiausio kompensuojamojo vaistinio preparato dozių kieki

[\/]

2018-08-21

[\/]

2018-07-31
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-07-24
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-07-17

[\/]

2018-07-10

[\/]

2018-06-26
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-06-19
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-06-12
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-06-05
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-05-31
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-05-24
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-05-17
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-05-10
Nepritariame:Siūloma panaikinti žemės ūkio paskirties žemės mokesčio lengvatos (0,35 koeficiento) taikymą, kuomet bendras vienam asmeniui ar įmonei ar su jais susijusiais asmenims priklausantis žemės ūkio paskirties žemės plotas viršija 500 ha ribą.Nepritariame tokiam ribojimui, pagal kurį dirbtinai būtų skatinamas ūkių smulkinimas, būtų pažeisti iki draudimo įsigyti daugiau kaip 500 ha žemę įsigijusių ūkininkų teisėti lūkesčiai. Projektas būtų diskriminacinis stambiųjų žemės ūkių savininkų atžvilgiu.Nepritariame:Šią savaitę Seimo Sveikatos reikalų komitete bus svarstomi eilė įstatymų projektų susijusių su vaistų, vaistinių ar gydymo įstaigų reguliavimu:Farmacijos įstatymo pakeitimas, nustatantis draudimą tame pačiame per radiją ir (ar) televiziją transliuojamame reklamos intarpe ar jų grupėje, kartu reklamuoti vaistinius preparatus ir maisto papildus, išskyrus atvejus, kai tarp vaistinių preparatų ir maisto papildų reklamos pateikiama su jais nesusijusi reklama. Įstatymo projektu taip pat siūloma nustatyti, kad vaistų reklamuotojai ASPĮ gali teikti informaciją apie reklamuojamą vaistinį preparatą tik joje vykstančiuose reklaminiuose renginiuose ir taip uždrausti vaistų reklamuotojų vizitus į ASPĮ siekiant vaistų reklamuotojui asmeniškai susitikti su specialistu.NepritariameSiūloma leisti visoms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms steigti struktūrinį padalinį – ligoninės vaistinę ir siūloma leisti ligoninės vaistinei ne tik aprūpinti asmens sveikatos priežiūros įstaigą vaistiniais preparatais ir (ar) vaistinių prekėmis, bet ir gyventojams parduoti (išduoti) vaistinius preparatus.Mažmeninės prekybos vaistais vietos, įsteigtos valstybinių gydymo įstaigų, įgautų nepagrįstą konkurencinį pranašumą prieš prekybos vietas, įsteigtas privataus kapitalo - valstybinės ligoninės, gydymo įstaigos dažnai patalpas ar pastatus valdo patikėjimo teise, nors patys pastatai nuosavybės teise priklauso savivaldybėms ar valstybei; taip pat šis turtas yra atleistas nuo nekilnojamojo turto mokesčio.LLRI Ekspertizė. Dėl farmacijos įsta

[\/]

2018-05-03
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas. 

[\/]

2018-04-26
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-04-19
NepritariameVyriausybė planuoja statyti naują duomenų centrą, bus 2 duomenų centrai - Vilniuje ir Kaune, kurie būtų skirti tvarkyti valstybinius duomenis tvarkyti nuotoliniu būdu, teikti taip vadinamas “debesijos” paslaugas. Tačiau nesuprantama, kodėl valdžia nebemato galimybės pirkti paslaugų iš privačių rinkos dalyvių. Nors iki šiol planavo duomenis, kurie nėra kažkuo ypatingi, leisti tvarkyti privatiems IT rinkos dalyviams, dabar tokios galimybės nebemano. Manau, tuo bus nepagrįstai ribojama konkurencija. NepritariameSiūloma leisti visoms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms steigti struktūrinį padalinį – ligoninės vaistinę ir siūloma leisti ligoninės vaistinei ne tik aprūpinti asmens sveikatos priežiūros įstaigą vaistiniais preparatais ir (ar) vaistinių prekėmis, bet ir gyventojams parduoti (išduoti) vaistinius preparatus. Mažmeninės prekybos vaistais vietos, įsteigtos valstybinių gydymo įstaigų, įgautų nepagrįstą konkurencinį pranašumą prieš prekybos vietas, įsteigtas privataus kapitalo - valstybinės ligoninės, gydymo įstaigos dažnai patalpas ar pastatus valdo patikėjimo teise, nors patys pastatai nuosavybės teise priklauso savivaldybėms ar valstybei; taip pat šis turtas yra atleistas nuo nekilnojamojo turto mokesčio. AbejojameMokesčių reformos kontūrai jau ryškėja, bet pasakyti, kas išnirs iš miglos – dar sunku. Puiku, kad pagaliau pasiryžta ilgai lauktiems pokyčiams – Sodros „lubų“ įvedimui ir Sodros įmokų sujungimui. Deja, valdžia nepraleido progos šiuos pasiūlymus sugadinti. Jei didesnis – 21 proc. dydžio GPM – bus taikomas pajamoms, nesusijusioms su darbo santykiais, tai mokestinė našta didelei daliai mokesčių mokėtojų padidės. Nekoks signalas bus pasiųstas ir užsienio investuotojams – jei anksčiau galėjome teisintis, kad apmokestiname reinvestuojamą pelną, tačiau mūsų GPM tarifas – mažesnis, dabar nė tuo pasigirti negalėsime.Sodros „lubų“ idėją diskredituoja didesnio – 25 proc. dydžio GPM tarifo įvedimas – viena ranka valdžia siūlo didesnį teisingumą daugiau uždirbantiesiems, kita ranka jų pastangas

[\/]

2018-04-12
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-03-29
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-03-22
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-03-15
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-03-08
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas

[\/]

2018-03-01

[\/]

2018-02-22
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-02-15

[\/]

2018-02-08
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas

[\/]

2018-02-01

[\/]

2018-01-25

[\/]

2018-01-18

[\/]

2018-01-11
Laidą rengia Lietuvos laisvosios rinkos institutas.

[\/]

2018-01-04

[\/]

2017-12-28

[\/]

2017-12-21

Atgal